Dag 3 37/02/2015 Panorama route - Reisverslag uit Madyembeni, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 3 37/02/2015 Panorama route - Reisverslag uit Madyembeni, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 3 37/02/2015 Panorama route

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

27 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Madyembeni

Dag 3 27/02/2015 @ Forever Blyde Canyon Resort

Dag 3 alweer! Vanochtend om 9 uur opgepikt om onze super stoere Nissan 4x4 met kampeeruitrusting in ontvangst te nemen. Koelkast, dubbele tank, dubbele accu, pannen, potten, dekbed, alles er op en er aan, je mag het bijna geen backpacken meer noemen! Na een uitgebreide uitleg op pad, moeders was als eerste aan zet. Sjeuses!! Wat is dat links rijden en schakelen anders.. We vinden ons 400 km verder hèèl erg stoer. De camping is mega chique, badhuis met ligbaden en handdoekjes en een eigen braai (stenen bbq) op de plaats. Onderweg nog even grote boodschappen gedaan bij de Spar, we hebben voor een week of 2 proviand, je weet het nooit.. In eerste instantie was ik erg terughoudend mbt uit de auto stappen in een of ander dorp met veel hangende mensen op straat (tjah je valt op, two white chicks with an 4x4?!) maar het valt weer alles mee, weet je nog Mexico City in je uppie? Niet mutsen dan.

Tijdens onze eerste autorit al 2 aapjes gezien langs de weg èn staande gehouden door een politieagente. Godzijdank een hele vriendelijke, het enige waar ze zich over verbaasde was het knipperende kastje naast het stuur. Dit kastje geeft aan hoe vol de accu van de koelkast is. Bij het woord koelkast keek ze nog verbaasder waarna we toch echt even moesten uitleggen waarom wij een koelkast bij hebben haha.. De mensen in Zuid Afrika zijn bijzonder vriendelijk en iedereen vraagt of we 'locals' zijn. Dit omdat het Nederlands zo veel op Het zuid Afrikaans lijkt, vond het al vreemd, zo bruin ben ik nou ook nog niet.. ;)

Op deze camping blijven we twee dagen. Er is veel natuurschoon in de omgeving (Panorama route) dus daar gaan we morgen een dag voor uit trekken en hopelijk kunnen we aan het einde van de gebruik maken van de braai. Er brand een lampje in de auto waardoor, wij vrouwen, al een half uur aan de auto gepruts hadden, maar door een aantal geruststellende sms'jes van de beste automonteur van NL (en ondertussen ook ZA) kunnen we toch rustig gaan slapen.. (Mijn steefs offcourse :) )

Owja, helemaal vergeten! Gisteravond, nog in de Game Lodge in Johannesburg begaf de stroom het rond een uur of 8, man dan ben je blij met een telefoon, mp3, draadloos boxje en zaklamp..

Ik wilde nu 'goeie avond' in het zuid Afrikaans zeggen dat ik een uur geleden geleerd heb maar ben het alweer vergeten.. Houdoe!

• 28 Februari 2015 - 14:55

Nicole:

Hoi Kait,
    Super stoer hoor en wat een gaaf avontuur. Geniet van het vrije gevoel en snuif alle Afrikaanse luchten op. Pas op voor de black Mamba :) veel plezier en ik ga je volgen!!! Groetjes uit Mexico.

• 28 Februari 2015 - 18:58

Jose:

Wat een avontuur! Is beetje anders dan Europa he. Dus je had toch hulp op afstand nodig van Steef. Hilarisch! Was grappig om je vanmiddag even te zien via Skype.
    Morgen weer een dag. Pak hem!