Dag 4 28/02/2015 - Reisverslag uit Madyembeni, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 4 28/02/2015 - Reisverslag uit Madyembeni, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 4 28/02/2015

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Madyembeni

Dag 4 28/02/2015 de panorama route

Eerste nacht in ons tentje.. Volgens het verhuurbedrijf is het opzetten van de tent easy peasy.. Nou! Dat enkel als je een grote, zeer sterke man bent. Ondertussen klimmen wij op banden, op het dak van de auto om onze slaapplek voor te bereiden. Op een valpartij na, plat op de rug en een schaterende moeders, is dit gelukt. De tent is gelukkig ook waterdicht, want ook in Afrika kan het erg hard regenen!

Vanochtend op tijd opgestaan en een heerlijk ontbijtje gemaakt, daarna onze weg vervolgd naar de Panorama route. Als eerste de Drie rondavels, drie ronde rare soort van bergen die prachtig in het landschap liggen. Daarna de weg vervolgd naar de Blyde river canyon, wauw! De derde grootste canyon van de wereld waar met bruggen over heen gewandeld kan worden. Zo imposant dat is zelfs met foto's niet over te brengen. Door de kracht van het water zijn er zogenaamde 'potholes' rondom de canyon ontstaan, diepe en minder diepe groeven waar water door heen stroomt. Grappig weetje: de gaten in het asfalt zijn hier naar vernoemd; als er slecht wegdek tegemoet komt staat er een bord met een uitroepteken en Potholes er op langs de weg. Als laatste God's window.. Helaas bij God's window nog geen meter zicht door mist, wel leuk om door wolken en te rijden! Daarna nog een flinke klim gemaakt richting een mooi stukje regenwoud wat dit weer goed maakte.

Onderweg nog een soort van noodstop gemaakt omdat ik dacht iets op de weg te zien, een aapje of lamme vogel, maar toen ik dichterbij kwam bleek het een zwarte plastic zak te zijn. Op datzelfde moment schreeuwt moeders 'SCHILPAD'! Waardoor ik dus echt in de ankers ging.. Alsof er óóit zo hoog in de bergen, waar het super droog is en geen open water in de wijde omgeving, een verdomde schIlpad zou lopen.. Eind goed, al goed.

Geskyped met mijn allerliefste onder het genot van een wafel met appel en kaneel en daarna vanuit Graskop terug gereden naar de camping. Ook leuk vandaag! Veel aapjes gespot, zulke hilarische wezentjes!

Nou dat was het weer voor vandaag.. Morgen vervolgt onze weg naar het Kruger park, spannend!!