Dag 8 04/03/2015 Swaziland - Milwane I - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 8 04/03/2015 Swaziland - Milwane I - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 8 04/03/2015 Swaziland - Milwane I

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

07 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Dag 8 04/03/2015 Swaziland - Mlilwane Wildlife Sanctuary I

Gisteravond na het typen van mijn verslag nog een wijntje gedronken met mam bij het restaurant, erg gezellig op het terras met brandende fakkels en verschillende dierengeluiden op de achtergrond. Op het terras verschool zich een baby poesje dat heel hard naar zijn mama aan het roepen was, helaas was hij/zij wild, waardoor mijn moeite om hem te troosten niet veel uithaalde (op mijn knietjes onder een boom). Helaas geen WiFi dus Skypen met lief word helaas minimaal een dagje uitgesteld, snik!

Daarna opt gemakje terug gewandeld en een schorpioen gevonden, gaaf! Lekker gaan slapen en rond een uur of zes weer wakker doordat iedereen op de camping zijn camper/caravan/tent aan het inpakken was. Tegen de tijd dat ik uit bed kwam, uurtje of half 8, was iedereen verdwenen. Doen wij iets verkeerd? Haha

Nieuwe lading boodschappen ingeslagen, getankt en vertrokken richting Swaziland. Bij de grens duurde het even maar verliep verder voorspoedig. Eenmaal in Swaziland helemaal blown away van de prachtige groene bergen en heuvels. De wegen zijn enkel erg smal en de bochten scherp en iedereen rijd veel te hard.. Na drie keer bijna van de weg gedrukt te zijn was ik 't zo zat met het hard remmen en weer moeten optrekken. Toen bedacht ik me; we hebben niet voor niks zo'n auto! De 4x4 aangezet wat het rijden een stuk gemakkelijker maakte. We zijn 2x fout gereden maar uiteindelijk op onze bestemming aangekomen, weer even wennen zo'n ander land!

Het is hier prachtig... Geen jachtdieren maar ook geen hekken, de wrattenzwijnen, impala's en koedoe's lopen hier gewoon over de camping, lachen! Onze kampeerplek is weer mooier dan de vorige. Tegen over onze plek ligt een meer waar nijlpaarden en krokodillen zitten, morgen gaan we mountainbikes huren om door het park te fietsen.

Vanavond eten we in het restaurant en zal er om 20:00 uur een traditionele dans worden opgevoerd, ben benieuwd..

Tot morgen!

P.s: We kunnen nog een dier aan ons lijstje toevoegen, de blesbok!