Dag 9 05/03/2015 Swaziland - Mlilwane II - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 9 05/03/2015 Swaziland - Mlilwane II - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 9 05/03/2015 Swaziland - Mlilwane II

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

07 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Dag 9 05/03/2015 Swaziland - Mlilwane Wildlife Sanctuary II

Gisteravond was het heel erg gezellig bij het restaurant, we hadden een prachtige plek uitgekozen met uitzicht over een groot meer. Het eten was puur natuur en erg lekker, voor het eerst impala geproefd! De jongen van de catering vond het een goed plan dat ik hier op Swaziland zou blijven. Toen ik hem vroeg hoe ik dan mijn familie kon blijven zien zij hij; 'je moeder lijkt me een hele aardige vrouw die koopt wel vliegtickets voor ons' haha! Na het eten was er een opvoering van het personeel met traditionele zang en dans, een mooie afsluiting van de dag. :)

De dag begon vandaag al vroeg, rond een uur of zes klaarwakker maar goed uitgerust. De kampeerders om ons heen waren alweer klaar voor vertrek. Aangezien ik hier in Swaziland geen bereik heb, tenminste dat denk ik want ontvang geen sms'jes meer, om 6 uur meteen naar de receptie gegaan of het klopt dat ik een WiFi voucher kan kopen, wat ik me weer door een barmeisje heb laten vertellen gisteravond. Dat je een voucher kan kopen klopt, maar de WiFi doet het al een paar dagen niet en het is wachten op 't mannetje dat het komt maken, KAK! Internet kan me weinig schelen, maar twee dagen mijn grote liefde niet zien of spreken, daar had ik me thuis niet helemaal op voorbereid. Vanaf morgen zijn we een paar dagen rondom grotere steden (St. Lucia, Durban) dus hopelijk genoeg tijd om bij te kletsen met Steef!

Eenmaal terug bij de auto was moeders ook wakker en het ontbijt aan het voorbereiden, alleen het gasbrandertje werkt de laatste dagen niet echt mee. Een medewerker van de Sanctuary, Doctor Mabuza genaamd, heeft ons geholpen om het gasbrandertje te maken. Zo heb ik tijdens onze wandeling naar 'the workshop' (soort werkplaats) de basisbeginselen van het Swazi geleerd; goedemorgen is "Saurubona" en hoe gaat het "Unjani".

Mam heeft lekkere Hollandse wentelteefjes gemaakt als ontbijt en een wild wrattenzwijn heeft de pan uitgelikt haha! Aangezien de dieren hier 'right off way' hebben mogen wij mensen hen niet in de weg lopen of wegjagen.

Daarna mountainbikes gehuurd om de omgeving te verkennen, man valt dat even tegen! Erg stijl en moeilijk begaanbare paden. Maar! Wel twee krokodillen gespot! Daarna een drankje gedaan in de bar, Cola met véél ijs, en lekker aan het zwembad gaan liggen. Toen ik mams vroeg een foto van mij te maken met m'n telefoon zegt ze; je hebt een gemiste oproep van Steef! En ik maar denken dat we hier van- onder de radar zitten. Even kort bijgekletst voor €1 per minuut maar dat was het helemaal waard! :) Mam en ik dachten dat we een eekhoorn zaten zitten maar hij was hèèl groot, toen hij langs het zwembad schoot zagen we dat het meer een marter was ofzo, helaas niet kunnen vastleggen. Even onze 'kruger map' erbij gepakt en we kunnen de Slanke Mangoeste ook van ons lijstje afstrepen! Daarnaast de Blauwe Reiger en de Afrikaanse Heilige Ibis, waar we er hier op Swaziland erg veel van zien.

Nu gedoucht voor de auto en straks lekker noodles met salade maken. Nog even genieten van het zeer idyllische Swaziland en morgen een lange rit (340 km) terug naar Zuid Afrika; St. Lucia.

P.s: Nog een leuk weetje; dit park heet Mlilwane, wat is Swazi 'klein vuur' betekent. De oprichter heeft het park deze naam gegeven omdat zijn huis tot twee keer toe is afgebrand. Het is ons opgevallen dat er, ondanks de hoge temperatuur, 24/7 op verschillende plaatsen een vuurtje brand van opgestapelde houtblokken. Toen mam aan een medewerker vroeg waarom dit was, vertelde hij dat de vuurtjes eer doen aan de naam van het park en het verhaal, leuk!

  • 07 Maart 2015 - 12:07

    Wendy:

    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, welke dieren staan nu nog op jullie lijstje? Oh weet je zeker dat het de blauwe reiger is? Die hebben we hier namelijk ook veel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaitlin

''Travel is the only thing you buy that makes you richer''

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 13639

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 06 Juni 2018

Singapore, Borneo, Brunei & Kuala Lumpur

25 Februari 2015 - 23 Maart 2015

A dream comes true; South Africa!

18 September 2014 - 24 September 2014

Mexicoooo!

14 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Eerste keer backpacken; Thailand!

Landen bezocht: