Dag 19 15/03/2015 Tstisikamma dag 1 - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 19 15/03/2015 Tstisikamma dag 1 - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 19 15/03/2015 Tstisikamma dag 1

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

15 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Dag 19 15/03/2015 Tstisikamma National Park dag 1

Heerlijke nacht doorgeslapen terwijl mam de hele tijd wakker werd van de fanatiekelingen die vannacht als een idioot naar de dichtstbijzijnde drinkplaats holden omdat ze 'dachten' een leeuw gehoord te hebben. Nou, mij niet gezien! Ontbijtje, spullen gepakt en voor vertrek nog even bij de drinkplaats gekeken waar we niets meer gezien hebben, waarschijnlijk doordat het al erg warm was s'ochtends.

Onze rit naar Tstisikamma heeft ongeveer 3 uur geduurd langs Port Elisabeth en de kust. Bij Port Elisabeth onze ogen uitgekeken; wijken vol villa's en strakke gazons. Ook is deze route erg geliefd bij motorrijders, krijg er de kriebels van! :) Eenmaal bij het park stond er een wachtrij aan dagjesmensen, helaas voor hen was de hemel snel gevuld met enkel wolken. Eenmaal ingecheckt moesten we nog een stukje afdalen met de auto waarbij ik in een bocht tenten en auto's bizar dicht bij zee zag staan. Ik zeg tegen mam; zag ik dat nou goed?! En jawel, op 5 meter lopen vanaf de auto beginnen de rotsen, geweldig! Mam en ik hebben van te voren geen één locatie gegoogeld, waardoor het elke keer weer een verassing is. Tussen onze tent en de zee ligt nog een redelijk zwembad, hopelijk is het morgen zon en zwem weer! Terwijl ik dit typ zit in in mijn korte broek met vestje aan in de zon, helemaal niet verkeerd zo in de namiddag. :)

In de shop heb ik 'mirror socks' gekocht voor de buitenspiegels van de auto die we hier hebben met 'Rhino force' erop tegen het stropen van neushoorns. Er word op dit moment veel aandacht gevraagd voor dit probleem en er zijn veel initiatieven, ik en mam hebben ook al een armband van een initiatief dat meedoet. Een Afrikaanse vrouw die we spraken tijdens de afwas (normaalste zaak van de wereld hier) vertelde dat de teller dit jaar, dus 2015, alweer op +\- 300 gestroopte neushoorns staat.. Zoals ik eerder vertelde waren het er in 2014 ongeveer 2000.. Er zijn op dit moment meer stropers actief dan dat er neushoorns zijn. Deze (blanke) Afrikaanse vrouw vertelde dat de schuld hiervan door velen in de schoenen word geschoven van de zwarte bevolking, maar dat de blanken net zo goed schuld hebben want 'geld is geld' zoals ze het zei. Op die manier had ik er nog niet eens naar gekeken.

In elk SAN park waar we geweest zijn heeft mam al wat uurtjes doorgebracht wegkwijnend bij de tassen van Impala vacht. Wij zijn absoluut tegen het kopen van bont/dierenhuiden, maar deze dieren zijn allen geschoten in de beschermde parken om de populatie te handhaven. Toen ik had geregeld dat we met een certificaat een tas kunnen invoeren in Europa konden en het aanbod deed om te sponsoren kon ze eindelijk deze tas mee uit de winkel nemen, hèhe hebben we die buikpijn ook weer gehad.. ;)

Doordat het weer vandaag niet heel betrouwbaar lijkt (volgens de iPhone is het bloedheet en zonnig..) maar gereserveerd in het restaurant, ach is ook geen straf!

P.S: Toen we van de week bij een restaurant in een van de SAN parken aan het eten waren dacht ik; hee! Ik heb toch al eerder in een restaurant gezeten dat de Cattle Baron heette..? Toch? Mam? Joehoe.. Ben je drie weken en een stuk of zes wildreservaten waar je óók gegeten hebt verder kom je er achter dat alle restaurants 'Cattle Baron' heten, whahaha slimmerik..

  • 15 Maart 2015 - 18:25

    Caro:

    haha die laatste zin.. sukkel!

    Klinkt allemaal nog steeds heerlijk! :D Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaitlin

''Travel is the only thing you buy that makes you richer''

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 13646

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 06 Juni 2018

Singapore, Borneo, Brunei & Kuala Lumpur

25 Februari 2015 - 23 Maart 2015

A dream comes true; South Africa!

18 September 2014 - 24 September 2014

Mexicoooo!

14 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Eerste keer backpacken; Thailand!

Landen bezocht: