Dag 24 20/03/2015 Kaapstad dag 3 - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 24 20/03/2015 Kaapstad dag 3 - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 24 20/03/2015 Kaapstad dag 3

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

20 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Dag 24 20/03/2015 Kaapstad dag 3

Aangezien vanochtend de Tafelberg geheel ingestopt was door een deken van wolken, besloten opzoek te gaan naar de lokale markt op Green Street. Al lopend tegen veel hotspots van Kaapstad aangelopen bijvoorbeeld de Company Garden waar veel bomen uit verschillende werelddelen staan en het krioelde van de tamme eekhoorns wat mijn dag natuurlijk alweer maakte.

Er waren veel kraampjes met vooral veel van 't zelfde dus doorgewandeld naar het V&A waterfront waar we op het terras en in het zonnetje heerlijk geluncht hebben. Bij een Belgisch restaurant met de grootste mosselen die we ooit gezien hadden, een 'voorgerecht' pannetje gedeeld en een garnalenkroket waarna we bomvol zaten. Nog wat winkeltjes afgestruind en nu echt klaar met het kopen van souvenirs, oké.. Hoe ga ik alles ooit meekrijgen? Terug gewandeld via Longstreet waar ook overdag een hele gezellige sfeer hangt met veel backpackers en jonge mensen. Backpacken als manier van reizen staat nog echt in de kinderschoenen in Z-A door de beperkte werking van het openbaar vervoer (en dat het gewoon erg duur is voor backpackers) maar in de grote steden word hier toch al meer aandacht aan besteed.

Eenmaal terug bij het B&B de auto gepakt (word dat koekblik ook nog 'ns gebruikt) en naar Stellenbosch gereden. Stellenbosch is één van de dorpen waar Hollanders een paar honderd jaar geleden besloten wijngaarden te beginnen vanwege de vruchtbare grond, wat een inventief volkje.. De wijngaarden bestaan nog steeds onder de namen als 'Welmoed' 'Vrede' etc. Maar het oude dorpscentrum bestaat voornamelijk uit monumenten. Ik waande me voor een moment in Volendam of de zijstraatjes van Leiden, ondanks het dubbele verleden was dit toch een leuke ervaring. Straatnamen als 'Kerkstraat' 'dorpsstraat' en 'Jip de Jager av' doen me al weken niet meer versteld staan haha. Bij het idee om in Stellenbosch meteen maar een hapje te eten kwamen we mooi bedrogen uit. Dit historisch pareltje is naast leuk om doorheen te wandelen, krankzinnig toeristisch. Eten zonder te reserveren kan je mooi door je neus schuiven. Aangezien wij beiden niks moeten hebben van deze vorm van 'gezelligheid' in de auto gestapt om terug te gaan naar Kaapstad om daar lekker iets te gaan eten. Gegeten bij Gourmet Boerie waar je een traditioneel broodje 'boereworst' kunt eten, erg lekker!

Morgen is het Nationale dag van de Mensenrechten in Z-A, in de Company Garden is een openlucht festival en er zal vast nog veel meer te doen zijn, ik ben benieuwd!! De voorspellingen zijn dat het morgen gaat regenen, maar ik kan me niet voorstellen dat je je een seconde kunt vervelen in deze stad. Onze laatste volle dag in Zuid Afika, we gaan er volop van genieten!

• 20 Maart 2015 - 22:44

Marianne:

Wat een reis hè!! Compleet andere wereld hebben jullie geleefd.
    X geniet nog heel even van.