Dag 25 21/03/2015 Kaapstad dag 4 - Reisverslag uit Camps Bay, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 25 21/03/2015 Kaapstad dag 4 - Reisverslag uit Camps Bay, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 25 21/03/2015 Kaapstad dag 4

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

21 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Camps Bay

Dag 25 21/03/2015 Kaapstad dag 4

Het plan was om vandaag naar Camps Bay te gaan om een dagje te luieren onder de Zuid- Afrikaanse zon. Door onze bijzonder nieuwsgierige aard hebben we uiteindelijk maar twee uur op het strand gelegen haha!

Eerst naar Simonstown gereden omdat daar een kolonie pinguïns woont op het strand. Toen waren we zo dichtbij Kaap de Goede Hoop dat we besloten die ook maar mee te pakken. Eenmaal bij Cape Point leek het ons leuker via de kust terug te rijden, maar dan wel over Chapmans Peak, vice versa.. Rond een uur of drie toch uitgekomen bij onze plaats van bestemming; de rijkste buurt van Kaapstad, Camps Bay. Weer eens wat anders..

Heerlijk in de zon gelegen tussen de twaalf apostelen (een soort berg met 12 punten) en Lion's Head (berg lijkt alles behalve op een leeuwenkop maar goed..) in. Zwemmen is hier geen optie, doordat deze kant van Kaapstad aan de Atlantische Oceaan ligt is het water super koud. Rond een uur of zes gaan zitten bij een restaurant met uitzicht op de zonsondergang en wat van de exclusieve sapjes en hapjes geproefd. De bevolking is hier best hilarisch dus leuk om een tijdje te observeren. Mensen zijn zo rijk dat ze er een beetje vreemd van worden haha! Wel de meest mooie villa's gezien tijdens onze rit door het stadje, keep dreaming!

Nu weer in het B&B, spullen gepakt, online ingecheckt dus feitelijk klaar om te gaan. Morgen lekker uitgebreid ontbijten en douchen en hopelijk kunnen we nog naar de Tafelberg of de botanische tuinen van Kirstenbosch voordat we rond drie uur onze weg naar het vliegveld zullen inzetten.. I think I left a part of my heart in South Africa..