Dag 6 - Tour Sakau 2 - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 6 - Tour Sakau 2 - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Tour Sakau 2

Door: Kaitlin

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

19 Mei 2018 | Maleisië, Sandakan

Die wekker die om half6 ging, auw! En dat het een "menselijke" wekker was in plaats van mijn telefoon, maakte niets uit, het was gewoon te vroeg. Vanzelfsprekend waren we ook als laatste bij de boot, zonder koffie of thee dus ook maar meteen de boot ingestapt.

Eenmaal cruisend door de jungle begon de zin er weer in te komen, en na het zien van een wild Oerang Oetan vrouwtje met jong kon onze dag natuurlijk niet meer stuk. Wat een geluk, zo kort na ons aankomen in Sakau! De boot heeft zeker een half uur muisstil gelegen zodat iedereen een goede indruk kon krijgen van deze majesteuze dieren. Als onze ranger/gids zei; 'ready?' Begon moeder of kind net weer te bewegen waardoor er natuurlijk nieuwe foto's gemaakt moesten worden, de dag kon al niet meer stuk!

Nog een hoop ander moois gezien, eenmaal terug bij de lodge rond een uur of 9 stond het ontbijt al voor ons klaar. Na het ontbijt een wandeling gemaakt aan de achterkant van de lodge samen met onze gids, was ondanks de hitte erg leerzaam!

Tot halverwege de middag hadden we 'vrij' dus na de lunch lekker aan het zwembad gaan liggen. Best een aparte bewustwording, zo midden in de jungle.

Om half 4 werd er thee geserveerd en om 4 uur weer op de boot voor een middagcruise, weer heel erg leuk, apenfamilies bestudeerd (wat met momenten echt hilarisch is) en prachtige Hornbill vogels gespot, je hebt hier in Borneo 5 soorten Hornbills, geen flauw idee welke we nu van ons lijstje mogen afstrepen, maargoed.
De ochtend en namiddag zijn de beste tijden om dieren te spotten vanwege de lagere temperatuur, in dit geval minder dan 30 graden haha.

Bij het eten alsnog besloten de extra nightcruise te doen, wat absoluut de moeite waard was. In het donker (niet Nederlands donker, maar jungle donker) met een bootje en zaklamp opzoek naar dieren. Prachtige slapende vogels gevonden die "wakker' veel te snel zijn om vast te leggen en wat rivierkrokodillen, die ik helaas niet heb kunnen vastleggen. Ook super mooi om te zien dat er een vrouwtjes aap in een boom zit te slapen en stevig haar kleintje vasthoud.. Het zijn net mensen.. (Of zijn wij net apen? ;) )

Weer terug nog even een drankje gedaan met 2 Britten uit onze groep, gezellig stel! Eigenlijk wilden we gaan uitzoeken wat we na deze Tour, die over 2 dagen eindigt, willen gaan doen. Niet van gekomen dus gaan we nog een nachtje over slapen, dan hebben we tenslotte nog één dag om alles te regelen.. Maar ach, daar is het toch vakantie voor?

De wekker staat weer om 5 uur, zwaar leven voor een natuurliefhebber! Dacht dat ze in Zuid-Afrika van hun lotje getikt waren met dat vroeg opstaan, maar nee hoor., heeft niks met het land te maken, maar met het type toeristen. ;)

Morgen een ochtendcruise en halverwege de middag naar de 'bat Exodus' daarover later meer, good night!

P.S: aller tofste vergeten, er zit een Oerang Oetan vrouwtje met jong echt maximaal 15 meter van onze kamer af, de hele Lodge heeft het er over, zo uniek en bijzonder. Over een hooggeëerde gast gesproken... :) <3

• 21 Mei 2018 - 14:35

Melissa:

Wat een heerlijk verslag weer ❤️