Dag 9- Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 9- Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 9- Kota Kinabalu

Door: Hildegard

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

22 Mei 2018 | Maleisië, Kota Kinabalu

Heerlijke nacht gehad in een toch al beetje vertrouwt hostel. Geen wekker gezet, Kaitlin heeft een beetje last van buikkrampjes. Hier ontkom je maar zelden aan tijdens een bezoek aan Azië . Gelukkig gaat het redelijk met haar en hebben we zoals voorgenomen een van de drie eilanden bezocht. De eilanden behoren tot het Tunka Abdul Rahman National Park. Wij zijn naar het grootste eiland Gaya geweest. Na een wilde boottocht van een half uurtje met een groep Koreanen die aan eilandhopen deden, als laatste afgezet op Gaya. Op het oog het rustigste eiland en dit bleek ook zo te zijn. Dit eiland wordt voornamelijk bezocht door duikers.
Mooi beschut plekje onder een boom ons neergevleid op het strand. Het water was warm en kraakhelder. Bij het lopen over de steiger zagen we al tientallen vissen zwemmen.
Nog geen 15 meter bij ons vandaan op het strand kwam een water monitor lizard, lokale naam biawak even pols hoogte nemen. Jezus wat een dier!
De onderwater wereld was prachtig, vissen in alle maten en kleuren. Jammer dat het koraal veelal vertrapt is. Gelukkig is het in bepaalde stukken van de zee nog maar toegestaan om te duiken of te snorkelen.
Kaitlin en ik hebben vol verbazing gekeken naar de Koreanen . Van top tot teen gekleed met zwemvest wel 1,5 meter het water in. Als ze dan na verschillende pogingen door de knieën durfden werd dit met luid gejoel gevierd.
Ook hier op het strand makaak apen. Een was er zo slim geweest om iets uit de strand keuken te stelen namelijk een zak zout. Vol trots zat hij me zijn buit in een boom! De andere apen bleven onder aan de boom . En dit alles op zo'n 5 meter afstand. Geinig
Rond twee uur werd het donder, de terug reis was al een uur eerder omdat er slecht weer op komst was. Net op tijd waren we in een restaurant want de stortbui kwam naar beneden. Gelukkig was het tijdens de terugvaart naar Kota droog. Nog geen minuut aantal barstte het weer los en tot op dit moment regent het nog. Dus de rest van de tijd maar doorgebracht op de kamer. Voorbereidingen voor morgen want dan vertrekken we naar Kuching. En jawel, weer erg vroeg uit de veren.
We zijn benieuwd wat Kuching gaat brengen!!!

• 22 Mei 2018 - 17:37

Ruud:

Beterschap Kaitlin.
    En ja Hil, jij kan ook prima schrijven :-)
    Verbaasd ben ik niet meer dat jullie zoveel dieren ontmoeten, maar het blijft bijzonder. Soort van gezegend zijn jullie

• 23 Mei 2018 - 15:40

Melissa:

Ah Kait beterschap!

@hildegard leuk verslag :) ik lees graag mee!

Ad:

Hallo! Hoop dat Kaitlin zich al beter voelt. Beterschap! Leuk om het allemaal te lezen. Met de katten gaat het goed, behalve even met Ruby. Die had wat last van zijn darmen, maar ik en Linda hebben hem gewassen en nu gaat het weer goed met hem. Veel plezier nog en tot snel weer! Groetjes, Ad (en Marco)