Dag 10- Kuching - Reisverslag uit Ranau, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 10- Kuching - Reisverslag uit Ranau, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 10- Kuching

Door: Hildegard

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

23 Mei 2018 | Maleisië, Ranau

Wederom vroeg opgestaan om de vlucht naar Kuching te halen. Via de app Grab is het o zo makkelijk en goedkoop om midden in de nacht een taxi te krijgen. Joao nog bedankt voor de tip!
Weer zeer makkelijk en soepeltjes de vlucht kunnen maken naar het zuiden. Verrassing was een heerlijke spaghetti tijdens de vlucht. Welkom want een ontbijtje hadden we nog niet gehad terwijl we toch wel al drie uur onderweg waren.
'S'ochtends om 9 30 uur zijn we geland in Kuching. Toch maar rechtstreeks naar het hostel in de hoop dat we al terecht kunnen in onze kamer. Wat een leuk , fleurig hostel en midden in het centrum van Kuching. Kaitlin heeft de boeking gedaan in Kota wel de beschrijving met mij besproken maar niet de foto 's laten zien van de site. Voor mij was het dus een verrassing! Een verassing was ook de plaats Kuching. Een levendige , kleurrijke stad. En zo veel te zien. De tegenstelling tussen oud en nieuw Kuching door elkaar heen maakt dat je van de ene in de andere verbazing valt. De rest van de dag geslenterd door de stad en genoten van de levendigheid van de mensen . En iedereen is zo vriendelijk en gastvrij. Op straat wordt je spontaan de hand gedrukt en gevraagd naar je naam en waar je vandaan komt. De eerste keer , Nederlandse achterdocht, denk je wat wil hij of zij. Maar nee, mensen willen gewoon een praatje maken. Hoe leuk is dat !
Kuching is echt gericht op tourisme dit in tegenstelling tot Kota Kinabalu . Veel winkeltjes, een mooie wandelbouvelard, musea en noem maar op,. Kortom een leuke stad om te zijn.

• 04 Juni 2018 - 08:36

Marianne:

Ben even met terugwerkende kracht jullie verslagjes aan het lezen. Ondertussen zijn jullie al bijna weer thuis. Maar dat maakt het niet minder leuk