Dag 15 - Bako dag 1 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 15 - Bako dag 1 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Bako dag 1

Door: Kaitlin

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

28 Mei 2018 | Maleisië, Kuching

De wekker op tijd gezet want om half 9 stond onze taxi klaar naar Bako NP! Eerst een half uurtje met de auto waarna we werden afgezet bij een klein haventje. Hier ontmoeten we onze gids die druk in de weer is met van alles te regelen. Na iets van een half uur mogen we mee op een klein bootje voor een mooie korte tocht naar de hoofdingang van het park. Aangezien het eb is stopt de boot in het water, na enige twijfeling begrijpen we dat we in het water moeten uitstappen en een stukje moeten lopen, meteen avontuur! Dat je hier niet mag zwemmen in verband met krokodillen laten we even achterwege.

Eenmaal bij het hoofdgebouw van het park na een mooie wandeling over het strand langs miljoenen jaren oude rots- en klifformaties komen we tot het besef dat wij de enige deelnemers zijn in de 'groep' van onze gids, een privegids dus voor 2 dagen!

Om twee uur konden we pas inchecken in ons verblijf voor de nacht , dus gestart met een wandeling van een uur of 2. Een silverleaf (apen) familie tegen gekomen op ongeveer een meter afstand die over ons hoofd heen en weer aan het springen waren.
En bij een rotsformatie heeft onze gids een bijzondere vondst gedaan, een levende 'Horseshoe crab', een enorme krab die stamt uit de tijd van de dinosaurussen en zo ziet hij er ook uit, heel gaaf om gezien te hebben.

Eenmaal terug lekker geluncht en nog een uurtje geluierd en van het uitzicht genoten waarna we mochten inchecken. Onze kamer was een huisje met 2 appartementjes. Redelijk gedateerd en alleen een koude douche, maar ach, voor een nacht prima te doen.

Na een middagdutje om half4 afgesproken met onze gids voor een korte middagwandeling , was erg leuk, een andere familie Silverleafs gezien met mama en baby, zo lief! Wat een geluk weer! Gegeten en om half8 zouden we een 'night walk' hebben, helaas begon het na een Klein uurtje te regenen, zoals het regent in een regenwoud, héél hard! Genoodzaakt moesten terugkeren naar ons huisje, daar zaten onze 'buren' buiten op de veranda, een stel uit Amerika die al 5 maanden aan het reizen waren door Azie, nog een hele tijd mee staan kletsen, erg leuk!

Ondertussen waren we gedroogd en maar besloten te gaan slapen, morgenochtend nog een wandeling voor de boeg!

• 03 Juni 2018 - 07:58

Melissa:

Weer een bijzondere dag met zoveel dieren! Wat een geluk!