Dag 12 08/03/2015 Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 12 08/03/2015 Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 12 08/03/2015 Durban

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

08 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Dag 12 08/03/2015 Fairlight Beach house, Umdloti; Durban

Vanochtend lekker op het gemakje gedaan en rond een uur of 9 vertrokken richting Durban. Het stadje waar wij verblijven ligt iets ten noorden van Durban en is een soort Bloemendaal aan zee. Allemaal omhooggevallen gespierde en met Botox gevulde mensen rijdend in nieuwe land rovers. Hoezo contrast! Wel heel leuk om mee te maken.

Bij aankomst eerst helemaal verbaasd over ons luxe bed & breakfast. Uitzicht over zee, badhanddoeken voor bij het zwembad, gekoeld water en een mega vriendelijke gastheer. Helemaal leuk! Na een halve dag aan het zwembad besloten maar eens een stukje te wandelen. Volgens een van de medewerksters van Fairlight was het veilig te bewandelen tot de supermarkt. Dat was dus iets van 200m, haha! Aangezien we nog niets gegeten hadden besloten de lunch en het diner maar samen te voegen en aangeschoven bij een gezellig druk restaurant met uitzicht op zee. Het duurde niet lang voordat we door hadden omgeven te zijn door de elite van Durban en omstreken, zit je dan in je hotpants met haltershirtje en slippers, lachen! Heerlijk gegeten en genoten van de variëteit van mensen om ons heen, Afrikaners en Afrikaanse Indiërs die hier voornamelijk in deze streek wonen.

Over het strand terug gewandeld en wat schelpen meegenomen voor thuis. Nu lekker met een wijntje op de veranda nog even genieten van het zeezicht voordat we de binnenlanden morgen weer gaan trotseren!

Owja, even terug naar St. Lucia; mam vond het maar een beetje overdreven dat je na zonsondergang niet meer te voet over straat mag, want "alsof je hier zou mogen verblijven als de kans van gevaarlijke nijlpaarden rondom de stad echt was". Nou dat hebben we geweten.. Terug naar de camping (met de auto natuurlijk) twee immens grote nijlpaarden zien grazen op de hoek van een rotonde. Een aanval van een nijlpaard dat schrikt van een mens is vrijwel altijd fataal. Gewoon de regeltjes volgen dus!

• 08 Maart 2015 - 19:03

Jose:

wat gezellig om te lezen steeds!
    Wat een afwisseling. Heerlijk voor jullie.

• 09 Maart 2015 - 00:33

Marianne:

Ik hoor het haar zeggen ;-)
    X