Dag 22 18/03/2015 Kaapstad dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 22 18/03/2015 Kaapstad dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 22 18/03/2015 Kaapstad dag 1

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

19 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 22 18/03/2015 Kaapstad dag 1

Na een goede nacht slaap een dag voor de boeg waarin voor het eerst deze hele vakantie iets móest, namelijk om 15:00 uur op het vliegveld van Kaapstad zijn om onze 4x4 in te ruilen voor een stadsautootje. Plan de c(h)ampagne dus!

De auto gepoetst van binnen en van buiten, tassen gepakt en nog een afwasje gedaan. Aangezien we in het leefgebied van de uiterst zeldzame Bontebok verbleven (200 in Z-A, ongeveer 3000 wereldwijd) konden we natuurlijk niet weg gaan zonder er eentje te zien. Dus nog even met de auto een route genomen het beschermde gebied in. Onze Duits/Afrikaanse buurvrouw (verliefd geworden op een Afrikaner en nooit meer weg gegaan verhaal) had er in twee dagen geen één gezien dus veel hoop hadden we niet.

We zijn de eerste bocht nog maar nauwelijks gepasseerd en mam spotte er al eentje liggend in het hoge gras, zijn wij nou zo goed of..? Ongeveer een uur rond gereden en voor het kleinste SAN park van de 22 een bijzonder leuke rit gehad. Ons 'lijstje' word verder aangevuld door; Mountain Zebra (nee dat is een hele andere als de bekende Burchell's Zebra) Red Hartebeest, Afrikaanse Hop en natuurlijk de werkelijk waar, super mooie Bontebok. Wat mij betreft samen met de Nyala de mooiste bok/hert/ree- achtige zover, hoe noem je die beesten eigenlijk?

Onze weg voortgezet over de N2, de weg waar we al 3 dagen overheen rijden via de Tuinroute. Tussendoor gestopt bij een tankstation aangezien de auto afgetankt ingeleverd moest worden. We zijn het ondertussen gewend, maar in de tijd dat de auto vol is (word gedaan door medewerker) zijn we naar de WC geweest, hebben we een ijsje op en een rondje omgeving gedaan en dan nog staan we ongedurig te wachten tot hij eindelijk afslaat. Een hele happening zo'n tank van 140 L en de pomp medewerker heeft er een armblessure bij.

De weg naar het internationale vliegveld van Kaapstad verliep prima tot op het vliegveld zelf.. Het bordje RETURN RENTAL CARS leek ons de juiste, maar een medewerker van het 'autovilla' bedrijf waar onze auto vandaan komt bood ons aan achter hem aan te rijden omdat we totaal verkeerd zaten. Grote dank voor deze man want de juiste inlever plaats hadden we werkelijk nooit gevonden, niet met TomTom en ook niet met de omschrijving van onze reisagent. Afscheid genomen van 'Sjors' onze 4x4 en daarna afgezet bij Europcar waar net netjes onze Hyundai i10 (ofzo iets, Steefs heeft 't nog net gezegd) voor ons klaar stond. De balie medewerker had onze nieuwe TomTom al ingesteld op het adres van onze B&B en binnen 45 minuutjes gearriveerd.

Alweer een super verzorgd, sfeervol en luxe B&B tegen de Tafelberg aan en midden in het oude centrum van Kaapstad, nogmaals lof voor onze reisorganisatie OutInAfrica. Onze kamer is in Marlin Monroe/Moulin Rouge stijl en meer dan prima om de komende dagen te verblijven, zelfs warmte lampen in de douche haha.

Het was een erg lange dag dus even bijgekletst met m'n liefste vriend die ik over een paar daagjes eindelijk weer ga zien en daarna even de stad ingelopen opzoek naar een happie. Terecht gekomen bij een mega hippe burgertent met super eten en sfeer. Dan denken ze dat ze in Nederland 'hipster' zijn met een knotje,baard, piercings en een vage tattoo, hier in Kaapstad is het werkelijk een way of living waar die wannabe Brabo's nog een puntje aan kunnen zuigen. Super leuke community so far.

Nu heerlijk slapen in een 'normaal' bed, ik ga onze tent zeker missen, maar jeetje dit is lekkerrrrrr! Morgen erg vroeg ontbijt want om 08:10 worden we opgepikt voor een township Tour. Daarna afgedropt bij het zgn. 'Waterfront' om te lunchen en om daar op de boot te kunnen stappen naar Robbeneiland. Ik denk dat de dag van morgen absoluut een bijdrage gaat leveren aan mijn algemene ontwikkeling en opvattingen, ik ben erg benieuwd!