Dag 21 17/03/2015 Bontebok - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 21 17/03/2015 Bontebok - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 21 17/03/2015 Bontebok

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

18 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Swellendam

Dag 21 17/03/2015 Bontebok National Park

Vanochtend heerlijk uitgeslapen, 8 uur, wat een record! Gezellig ontbeten en bezoek gehad van onze buren die met een groepsreis mee zijn. Eerst een vrouw uit Canada die samen met haar man voor het eerst op groepsreis is ( want ja, hè, Zuid Afrika..) en er eigenlijk vrij weinig aan vind in zo'n groep en zich komt uitspreken van haar grote bewondering voor onze 'autovilla'. Nog geen tien minuten later een Nederlandse meid uit dezelfde groep die ook over onze manier van reizen begint. Daarna een lang verhaal over alle mensen in haar groep en wat daar allemaal mis mee was. Nou, dat is nou juist de rede dat wij aan backpacken doen. ;) Helaas begon het rond een uur of half 10 alweer te regenen waardoor we snel onze tent hebben ingeklapt, de afwas hebben gedaan en onze weg naar Swellendam, waar Bontebok zich bevind, hebben voort gezet.

Als tussenstop de stad Knysna aangedaan vanwege de populaire Lagune.. Inderdaad een mooie langune, maar het is vooral een stad gevuld met rijke, blanke, Zuid-Afrikanen. Hebben we dat stukje cultuur ook maar weer meegekregen haha. Heerlijke broodjes gegeten op een terras aan de haven, wat souvenirwinkeltjes afgestruind en doorgereden naar Swellendam. Ondertussen was ook het zonnetje gaan schijnen, gelukkig!

Bontebok is een klein en eenvoudig park, mam en ik schrokken werkelijk dat er minimaal 5 mede- campinggasten waren. Jeetje wat een gezelligheid.

Het zonnetje scheen maar het waaide flink waardoor onze tent veel lawaai maakte. Besloten aangezien 3/4e van de camping leeg stond, een beschutter plekje te zoeken. Zo gezegd zo gedaan, maar de tent was al opgezet.. Gebaseerd op succes uit het verleden besloten de auto te verplaatsen met opgezette tent en uitgeklapte trap. En toen stond er ineens een boom.. Verrek, trapje aan 1 kant afgebroken. Samen met een bijzonder behulpzaam ouder stel een half uur staan pielen om het schroefje door het gescheurde plastic-je te krijgen. Nou! De trap doet het weer en je ziet er wekelijk niks van! Hopelijk word de volgende huurder geen man van 150 kg.. Dan word het een ander verhaal.

Er nog even goed om gelachen met een wijntje toe en nu is het tijd voor onze laatste nacht in de tent. Morgen om drie uur worden we verwacht op het vliegveld van Kaapstad om onze 'Sjors' in te leveren tegen, een vast veel stommer, kleiner autootje. Aan de ene kant erg verdrietig dat dit avontuur vanaf nu uit herinneringen bestaat maar ik, en mam ook, hebben mega veel zin in onze stedentrip Kaapstad!

P.s: Nog zo'n avontuur; toen mam en ik gisteravond aankwamen in het restaurant voor een bakkie thee om de dag mee af te sluiten, kwamen we mensen tegen die tegen over ons op de camping staan en we zo af en toe mee kletsen. Mam en ik gaan zitten en zij verlaten het restaurant terug naar de camping, met de auto. Komt deze man zo'n tien minuten later opnieuw aan onze tafel staan wat hij is terug komen rijden om ons te waarschuwen voor een Pofadder die achter de tweede drempel ligt. En aangezien wij te voet waren vond hij het wel zo verstandig dat wij op de hoogte waren. Natuurlijk bijzonder attent van deze man, maar je had ons terug moeten zien lopen, scheten zeven kleuren, vast een hi-la-risch gezicht! Zaten er verdorie door het natte weer overal kikkers op de weg waardoor bij elke weerkaatsing van oogjes in mijn zaklamp ik een meter naar achteren sprong met 'MAM DAARZITTIEEE'. Natuurlijk geen slang gezien maar blij dat we 15 minuten later in onze tent lagen.. Whahaha avonturiers..

• 18 Maart 2015 - 19:06

Marion:

Heel erg leuk om jullie via jullie verslagen te volgen.
    Jullie hebben vast wel heel veel mooie dingen gezien.
    Ben er best wel jaloers op.
    Groetjes vanuit een koud Terneuzen.