Dag 26 22/03/2015 Kaapstad dag 5 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 26 22/03/2015 Kaapstad dag 5 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 26 22/03/2015 Kaapstad dag 5

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

24 Maart 2015 | Nederland, Breda

Dag 26 22/03/2015 Kaapstad dag 5

Onze laatste nacht in het hotel, dus heerlijk uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en gedoucht. Aangezien het bijzonder helder was voor Zuid-Afrikaanse begrippen én de kabelbaan voor het eerst sinds ons verblijf in Kaapstad open was een poging gewaagd om de Tafelberg te kunnen bestijgen.

Eenmaal aan het begin van de autoweg omhoog stonden er al veel auto's in de berm geparkeerd. "Vast veel fanatieke wandelaars en fietsers, die zijn gestoord" zeiden we nog gekscherend.. Nou, die auto's waren het begin van de misschien wel honderd meter lange rij geparkeerde auto's richting de kabelbaan die je hoger op de Tafelberg brengt. Mam en ik hoefden elkaar niet eens aan te kijken of we zeiden in koor; "nou mooi niet dus!" Aangezien we rond drie uur onze weg richting het vliegveld wilden gaan inzetten moesten we onze tijd goed gebruiken. Het was bloedheet en windstil dus besloten naar de botanische tuinen in Kirstenbosch te gaan om daar wat rond te wandelen en te eten.

Ondanks dat we al véél natuur hebben gezien de afgelopen maand toch een super leuke middag gehad! Het park is erg groot dus op de kaart gekeken wat we het liefste wilden zien. Door de beeldentuin gelopen naar het oudste gedeelte van de 'tuin' waar hele gave oude bomen stonden. Door de hitte daarna besloten wat te gaan drinken en daarna de geur tuin bezocht, wat natuurlijk op Kaitje haar lijf geschreven is; I wanna touch it!!! Na een minuut of tien had ik het gevoel of ik door de Douglas in de binnenstad liep, nooit geweten dat planten zo specifiek konden ruiken.

Daarna wilde ik graag nog naar de 'Garden of extinction' waar alle 'zo goed als' uitgestorven planten stonden of planten die ernstig bedreigd zijn. Wat ik heel bijzonder vond was een soort palmboom waar er maar eentje van over was en daarom zeker zou uitsterven als deze plant dood zou gaan. Waardoor je natuurlijk denkt; waarom maak je geen stekjes van deze plant zodat je nieuwe krijgt? Bij sommige planten- en bomen soorten heb je mannetjes en vrouwtjes. Deze plant was mannelijk, en de vruchten die hij produceert zijn de laatste (volgens mij) iets van 50 jaar ook enkel mannelijk geweest. Dus aangezien er de laatste eeuw geen andere soort van deze plant gevonden is, is hij bij voorbaat al uitgestorven. Kijk, zo leer je nog eens wat! Deze tuin stond ook vol met mooie en pakkende uitspraken van filosofen en bekende sprekers waar ik altijd in geïnteresseerd ben.

Daarna gaan lunchen bij het restaurant van het park, onder het genot van live Afrikaanse muziek heb ik een 'bobottie van Kudu in wrap' op en mama 'nacho's met struisvogel' op en het was nog erg lekker ook haha!

Daarna auto ingeleverd op het vliegveld en voor dat we het wisten zaten we in het vliegtuig. In mijn eerste verslag ben ik lovend over British Airways omdat mijn ervaringen uit het verleden niet heel goed waren. En verrek, de terugweg was niet anders. Ik heb nog nooit op een 10+ uur durende vlucht gezeten die zó crapy was.. Argh.. Mam moest erg lachen om mijn uiting van ongenoegen, gelukkig kon ik dat zelf ook na een half uur haha..

Terwijl ik dit typ zitten we in het vliegtuig van Heathrow naar Amsterdam, nog een uurtje en dat staat Stefan ons als het goed is op te wachten, jeej!!!!

Wat heb ik samen met mijn liefste mams een unieke en onvergetelijke reis gemaakt.. Ik voel me een bijzonder gezegend mens dat ik dit samen met mijn moeder, en juist míjn moeder, heb kunnen doen! Alles wat we samen hebben meegemaakt moet natuurlijk nog even bezinken, maar dit zal me de rest van mijn leven bijblijven.

MAM, BAAIE DANKIE ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaitlin

''Travel is the only thing you buy that makes you richer''

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 13746

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 06 Juni 2018

Singapore, Borneo, Brunei & Kuala Lumpur

25 Februari 2015 - 23 Maart 2015

A dream comes true; South Africa!

18 September 2014 - 24 September 2014

Mexicoooo!

14 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Eerste keer backpacken; Thailand!

Landen bezocht: