Dag 5 01/03/2015 Kruger park - Satara - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 5 01/03/2015 Kruger park - Satara - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 5 01/03/2015 Kruger park - Satara

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Dag 5 01/03/2015 Kruger Park - Satara

Na een beroerde nacht slaap, eerst niet in slaap kunnen komen en daarna om 00:30 een hartverzakking krijgen omdat de buren zijn gearriveerd met soortgelijke kampeer uitrusting. Dat is niet erg, maar als ze besluiten deze opt' gemakje te gaan opzetten en daarbij per ongeluk op de claxon van de auto drukken waren wij minder blij, merci! (Ze waren Frans) Toen ik er later achter kwam dat deze mensen 2 pick-up's bij hadden met 2 tenten per auto op het dak, 4 volwassenen en 4 jonge kinderen, begreep ik dit weer wel. Zij liever als ik..

Maar goed! Mijn ochtend was meteen weer goed toen mam's riep om even uit de tent te kijken; speelden er heel dichtbij drie baby aapjes, aww!!

Goed ontbeten, spullen gepakt en onze weg vervolgd naar camping 1 in het Kruger Park, Satara. De routebeschrijving was niet erg gedetailleerd en de TomTom vond dat het alweer te ver van Johannesburg was dus besloot niet meer mee te werken. Op het kruispunt waar we het niet meer wisten, konden we 3 kanten op. Je raad het al. Alle drie geprobeerd en de laatste was de juiste, vrouwen.. Hierdoor wel in een heel leuk Afrikaans dorpje terecht gekomen waar de geitjes over straat liepen. Onderweg de leeuwenkop tegen gekomen, een berg met het 'an profile' aangezicht van Mufasa uit de leeuwenkoning.

Eenmaal in Satara! Het enthousiasme giert door ons lijf na het passeren van de 'Orpen Gate' waarna ik rechts van mij een olifant zie staan groter dan dat ik ze ooit heb gezien. Aangezien dit zo'n 500 meter na de poort was en we door menig kenner gewaarschuwd waren dat het zien van dieren geen vanzelfsprekendheid is, roep ik 'dit is vast een stambeeld' waarna mam's zegt ja? Tot dat deze prachtige man met zijn oor beweegt. WAAAAAAAAAAAAAAAAAA ging het ongeveer. De 3 uur durende tocht naar de camping (max. Snelheid 50km/u) is volledig gevuld geweest mer dit soort momenten. Na vandaag kunnen we 'afstrepen'; Afrikaanse olifant, witte neushoorn, bizon, giraffe, nijlpaard, impala, bosbok, zebra, leguaan & (we denken) de Europese scharrelaar + roodsnaveltok. Denk niet dat wij nou zo wijs zijn hoor, gewoon een boekje met alle dieren in het Kruger park gekocht met plaatjes erbij. ;)

Camping is weer niet te vergelijken met Europese campings, luxe! Prachtig plaatsje onder een boom bemachtigd (in zuid Afrika mag je zelf kiezen waar je gaat staan.)
Pasta gegeten, gedoucht en nu een bakkie cappuccino voor de auto/tent om om 20:00 uur deel te nemen aan een Night drive die 2 uur duurt. Ik weet dat het misschien veel gevraagd is, maar wat zou ik graag een luipaard willen zien... :)

22:43 uur, Night drive
Gevlekte hyena's, leeuwen, twee soorten wilde katten, een krokodil, rock python, een of ander bijzonder konijn, uil, gewone en zwart-rug jakhals.. Wauw!! Wat een gave ervaring.. Nog geen luipaard gespot, maar met 1000 luipaarden in een natuurpark wat uit iets van 1/8e van heel zuid Afrika bestaat is dit vrij zeldzaam. Met nog 3 dagen voor de boeg in het Kruger blijf ik hopen dat we de Big 5 compleet krijgen!

Beetje lang verhaal maar ach!