Dag 6 02/03/2015 Kruger Park - Skukuza - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 6 02/03/2015 Kruger Park - Skukuza - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 6 02/03/2015 Kruger Park - Skukuza

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Dag 6 02/03/2015 Kruger Park - Skukuza

Vandaag onze spullen gepakt richting Skukuza, het grootste resort van het Kruger Park. Omdat het erg hard waaide hadden we niet verwacht zoveel moois te zien! Een aantal bijzondere vogels, twee schildpadden, duizendpoot (zo groot als een potlood), Koedoe, bavianen en baby- neushoorn, olifant & nijlpaard.

Tussendoor even gestopt bij een 'rustplaats' om wat te snacken. Hier waren de apen zo gewend aan toeristen dat het eten van borden gejat werd omdat ze vaak gevoerd worden. Heel het park hangt vol met borden of je aub de dieren niet wilt voeren met uitgebreide uitleg van de consequenties. De consequentie is namelijk dat als je een aap of hyena voert, ten eerste deze zijn natuurlijke en beste manier van leven aantast en daarnaast zo gewend raakt aan mensen dat deze een erg gevaarlijke schooier wordt. Resultaat; dier moet worden afgemaakt ivm gevaar voor de mensen, onbegrijpelijk! Geef je werkelijk duizenden euro's uit om een onderdeel van het laatste beetje natuurschoon op deze wereld te kunnen beleven, houdt je je niet aan de regels.. Zó, ik ben m'n ei weer kwijt haha!

Eenmaal op de volgende camping ( weer mooier als de vorige) kwam de hemel naar beneden, gelukkig hadden we net onze tent 'uitgeklapt'! Lekker gedoucht en om 19:00 uur gereserveerd bij het restaurant. Morgenochtend meteen actie! Om half 6 nemen mams en ik deel aan een 'Morning trail' van 3 uur inclusief hapje/drankje, áán die wandelschoenen!!

We zullen dan rond een uur of 9 terug bij de auto zijn, spullen pakken en op naar onze laatste bestemming in het Kruger Park; Berg en Dal! :)

Goeienag!

• 03 Maart 2015 - 08:05

Jose:

wat een andere wereld he. Dat verhaal van dat voere! Dat vind ik dan inderdaad weer jammer. Wat een sukkel ben je als je dit doet. Geen respect. Allee. Maar kortstondig je eigen plezier najagen en dat ten koste van wat er leeft.
    Jullie gaan gewoon wandelen in alle vroegte. Super!
    Leuk en gezellig. Je verhaaltjes. Lekker lezen bij de boterham

• 03 Maart 2015 - 19:27

Jeanne:

Oh, meiden wat heerlijk, ben bijna jaloers! Nee hoor, ik ben blij dat ik mag meegenieten van jullie verhalen en straks van de foto's. Dus blijven schrijven en heel veel foto's maken.
    Nog heel veel reisplezier en geniet van al het moois om jullie heen.
    Liefs Jeanne

• 06 Maart 2015 - 13:28

Marianne:

Hey dames,
    Eindelijk alles eens rustig doorgelezen. Wat een gave ervaring doen jullie saampjes op zo, heel close en ook wel aangewezen op elkaar lijkt me. Ik ben wel jaloers op hulder hoor.
    Ja, ménsen ... we zullen het nooit leren om de natuur te laten en te respecteren, we vinden het allemaal zo "cute" Jammer dat daar niet beter over nagedacht wordt.
    Hil skype jij ook? Lijkt me gaaf je even te zien met deze achtergrond maar ik snap het ook als je daar helemaal geen trek in hebt!
    Fantastische verhalen Kait, ik blijf jullie reis volgen! Veel plezier en ik denk aan jullie.
    Dikke kus, Marianne