Dag 7 03/03/2015 Kruger Park - Berg en Dal - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 7 03/03/2015 Kruger Park - Berg en Dal - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 7 03/03/2015 Kruger Park - Berg en Dal

Door: Kait

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

07 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Dag 7 03/03/2015 Kruger Park - Berg en Dal

Vanochtend ging de wekker vroeg, kwart voor 5! Het was nog erg fris, waardoor we meteen goed wakker waren. Eenmaal op het verzamelpunt, bleek het dat er vandaag maar 3 deelnemers voor de wandeling waren, een privé hike! Samen met twee gidsen en een jongeman uit de UK in de jeep gestapt en nog zo'n 15 minuten naar onze bestemming gereden. De wandeling was geweldig! In 2,5 uur tijd koedoe's voorbij zien rennen en een jonge impala. Ook ging onze gids bijna op een schildpad staan en hebben we restanten van een neushoorn en een olifant gezien. We hebben ook van 'olifantensnoep' geproefd, een zoete vrucht die olifanten uit de bomen halen en erg lekker vinden. Van deze vrucht word het drankje Amarula gemaakt.

Eenmaal terug de boel ingepakt en onze weg uitgestippeld richting Berg en Dal, deze keer over de onverharde wegen van het park, we hebben niet voor niets een 4x4!
Zebra veulens, een hele familie bavianen, de Afrikaanse eekhoorn (toen heel blij met onze ontdekking, eenmaal op de camping lijkt er wel een plaag van haha) en een hele bijzondere vogel, de Zuidelijke Hoornraaf.

De camping ligt tegen Swaziland aan en is een stuk kleiner en intiemer, like it! Aangekomen alles klaargezet voor de nacht, wasje gedraaid, wat komkommer met kaas op (mam is goed met hapjes) en daarna een duik int' zwembad, eindelijk! Op elke plaats waar we geweest zijn was een zwembad maar gek genoeg geen tijd gehad.

Terwijl ik dit typ zit ik in m'n bikini voor de auto de laatste straaltjes zon op te vangen, Zenn.. Straks een pastatje maken, een wijntje doen aan de bar en als het lukt Skypen met lief, daarna lekker op tijd naar bed, op naar Swaziland!!