Dag 8- Van Sakau terug naar Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 8- Van Sakau terug naar Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 8- Van Sakau terug naar Kota Kinabalu

Door: Hildegard

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

22 Mei 2018 | Maleisië, Kota Kinabalu

Eerst nog even terug komen op gisteren. Omdat er erg bijgelovige mensen zijn zoals de Chinezen die geloven in geneeskrachtig werking van dierlijke producten zijn er in de vleermuizengrot 24 uur per dag 3 bewakers aanwezig . En wat bewaken zij dan, zul je je afvragen? De nestjes van de zwaluwen die ook in de grot leven! Deze verwijderen is zeer strafbaar maar de opbrengst zo hoog dat de bewaking geen overbodige luxe is. Deze bewakers leven dus 24 per dag in een klein houten hutje in de donkerte van de grot, met een oorverdovend kabaal van de duizenden vleermuizen, de stank van alle uitwerpselen en niet de vergeten dat duizenden kakkerlakken. Volgens onze gids de meest verschrikkelijke job die er bestaat. En gelijk heeft hij!!

En nu naar de orde van de dag. We konden wel tot 8 uur uitslapen, Yeh!! Vandaag een dag van reizen. Ontbijtje aan het water en om 9 uur aangevangen met de boottrip van 2 uur naar Sandakan. Prachtige tocht bij een strak blauwe hemel. Nog een krokodil gespot die lag na te genieten van zijn net veroverde buit in het zonnetje. Was geen kleine jongen toch wel zo'n 1,5 meter lang. Eenmaal weer aan wal samen met onze Engelse reisgenoten een heerlijke lunch gehad in een giga chique hotel. Daarna scheiden onze wegen zich op het vliegveld. De vliegreis naar Kota Kinabalu verliep zeer voorspoedig. Kwestie van opstijgen en weer landen, zo gepiept hihi
Ingecheckt in het hostel en wij vol goede moed naar de waterfront. We dachten na twee dagen Kota wel direct de weg te kennen, niet dus! Noodgedwongen toch wel een wandeling van 2,5 uur gemaakt in de regen. Maar we hebben nu wel de (binnen) stad gezien!!!! Natuurlijk veel te laat bij de waterfront om informatie te krijgen over een trip naar de eilanden. We zorgen morgen gewoon dat we er een beetje op tijd zijn . Vroeg opstaan zijn we nu wel gewend