Dag 19 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 19 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 19 Kuala Lumpur

Door: Hildegard

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

01 Juni 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik moet zeggen we raken steeds meer georganiseerd en geroutineerd in het inpakken van onze bags. Binnen een half uur staan we bepakt en kunnen we uitchecken uit het hostel. De taxi , Grab natuurlijk staat al op ons te wachten. We vliegen om half 12 naar Kuala Lumpur, zijn ruim op tijd zodat we op het vliegveld nog even kunnen lunchen. Ook wordt het vliegen net zo gewoon als even de bus of trein te pakken. Eigenlijk is het nog wel makkelijker! Een zeer gezonde lunch genuttigd maar niet heus en we konden onze reis verder aanvangen. De vlucht naar Kuala Lumpur duur ongeveer 1,5 uur. De vlucht verloopt op zich goed maar er is erg veel turbulentie wat met regelmaat een ach....., oei........, doet galmen door het vliegtuig. Was ook echt wel een beetje eng! Gelukkig veilig geland.
Jeetje, wat een luchthaven , zo groot! En druk!!!! Dit zijn wij echt niet meer gewend na drie weken relatieve rust. Althans wat mensenmassa's betreft.
Beiden voelen we ons enigszins overdonderd en besluiten dan ook maar eerst even te aklimatiseren. Een verrassingsmaaltijd genuttigd welke erg goed in de smaak viel.
Met de taxi naar het hotel laten vervoeren. Na wat uitzoekwerk leek dit goedkoper en net zo snel als met de metro. De rit naar het centrum van Kuala Lumpur duurt ongeveer een uur. Het is dan ook een wereldstad waar je als relatief provinciaaltje onder de indruk bent van alle hectiek die er rondom je plaats vindt.
Het hotel is groot, niet echt gezellig maar daar gingen wij deze keer niet voor. We willen wat luxe en een zwembad. En dit hebben we gekregen. Ons onderkomen voor de komende drie dagen is een appartement met, daar komt tie: keuken ( inclusief koelkast , magnetron en servies enz), eettafel, zithoek, balkon, kingsize bed, douche + bad, tv en airco. Het zwembad ligt op de vierde verdieping, is klein maar fijn

• 03 Juni 2018 - 08:22

Melissa:

Turbulentie is altijd vervelend! Maar heerlijke studio! Even lekker uitrusten en even nagenieten van al die mooie en bijzondere avonturen! ❤️