Dag 14 - dag 3 Mulu NP - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 14 - dag 3 Mulu NP - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 14 - dag 3 Mulu NP

Door: Kaitlin

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

27 Mei 2018 | Maleisië, Kuching

Vandaag hadden we niets meer op de planning staan en onze vlucht ging pas om 15:10 uur, dus op het gemakje opgestaan, ontbeten in het restaurant en na het pakken van de spullen nog een bakkie thee op de veranda. Om 10 uur moesten we uitchecken en hebben we onze ochtend gevuld met een wandeling over de 'Botany Loop'. Na 2 volle dagen in een groep met gids is het hèèl fijn lekker in je eigen tempo de natuur te bestuderen. We zijn nog het een en ander tegen gekomen, wandelende takken, libellen, hele grote slakken, een mooie salamander en een aantal vlinders die we nog niet gezien hadden. Bij aankomst in het park hebben we een hele bijzondere vlinder gezien, ondanks dat hij erg groot is lukt het ons niet hem vast te leggen. Dus na onze wandeling doen we nog een laatste poging hem te vinden, helaas begint het te regenen en zijn we genoodzaakt naar het restaurant te gaan.

Bij het winkeltje op het park vind mam haar souvenir, aangezien we bijna geen contant geld hebben vragen we of we met creditcard kunnen betalen. Dat kan, maar wel vanaf 100 Ringgit, het dubbele van mam haar souvenir. Dus zet ze haar souvenir terug en gaan we wat drinken. Maar het laat haar niet los dus ik stel voor voor de 50 overige ringgit iets anders te kopen zodat we aan het benodigde bedrag komen. Zo gezegd zo gedaan kom ik 10 minuten later naar buiten met haar souvenir, een cd met lokale muziek, een zaklamp (onze zaklamp is gesneuveld dusja) en een rol koekjes, goede vangst voor een 10'tje toch?!

Als we ons drinken op hebben besluiten we voor de geplande tijd alvast naar het vliegveld ten wandelen, mooi stukje over 1,5km. Op het vliegveld nog best lang lmoeten wachten, er kan èèn proppelervliegtuig per keer vertrekken en er zijn geen winkeltjes, dus weinig vermaak.

Eenmaal in de lucht beginnen we weer met dalen waardoor we in 20 minuten op het vliegveld van Miri zijn. Daar een klein uurtje gewacht en door naar Kuching. Besloten om op het vliegveld wat te eten, het was ondertussen half7. Bij een Aziatische tent een soep en curry gedeeld en een Grab gepakt richting ons geliefde hostel in het centum.

Kleine tassen uitgepakt, grote tassen opnieuw ingepakt want we laten onze backpacks hier weer achter aangezien we maar één nacht weg zijn morgen. Nog even naar de Seven Eleven avondwinkel gewandeld voor wat 'ontbijt', jus uit een flesje en voorverpakte broodjes met choco, pindakaas (ben benieuwd of het er in de buurt komt) en jam, aangezien we morgen om half 9 moeten klaarstaan voor ons avontuur naar Bako NP!

Onze telefoons 'bijgelezen' en lekker gedoucht, gelukkig ging mam als eerste want die heeft (weer) een kakkerlak gevangen en buiten gezet, pfiew! Nu na het delen van een zak chips ('tis tenslotte vakantie!) naar bed!