Dag 16 - Bako dag 2 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu Dag 16 - Bako dag 2 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Kaitlin Barsch - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Bako dag 2

Door: Kaitlin

Blijf op de hoogte en volg Kaitlin

29 Mei 2018 | Maleisië, Kuching

Na een onrustige nacht, het idee dat overal 'beestjes' zitten, vroeg opgestaan voor het ontbijt waarna we meteen met onze laatste wandeling beginnen, aangezien het erg snel bloedheet word. We hadden aangegeven al veel dieren gezien te hebben, dus als onze gids een andere leuke route wist we het ook leuk zouden vinden opzoek te gaan naar iets anders. Dit zijn vleesetende planten geworden, de wandeling was flink klimmen, maar de moeite waard!! Na een uur of 3 klauteren terug gekeerd om even snel te douchen en uit te checken. Nog een heerlijke lunch op en klaar voor vertrek terug naar Kuching!

Ze hebben op het park een soort grote wrattenzwijnen, héél lelijk maar zo leuk.

Eenmaal terug in Kuching wat geluierd en spullen uitgepakt. Even een stuk je gaan wandelen en op een terassje een heerlijke 'lemonade' (ijs, Citroen, honing of rietsuiker, citroengras en gember) gedronken en een lokaal gerecht geprobeerd waarna we terug zijn gewandeld naar ons hostel, alle winkels zijn dicht in verband met een nationale Chinese feestdag.

Wat geluierd tot we ineens getrommel in de straten hoorden. Snel spullen gepakt en gaan kijken, een optocht! Veel lichtjes, liederen, lotussen en Boedha's passeerden er, een soort Maleisisch carnaval! Later opgezocht, op deze dag vieren ze de geboorte, verlichting en overlijden van Boedha. Na de optocht bij een mooi paviljoen gaan eten met westerse gerechten, de lekkerste lamssteak óóit op en mam vis, heerlijke avond!

Teruggekeerd naar de kamer en lekker gaan slapen, beide toch wel moe van vijf dagen aaneengesloten avonturen.

• 03 Juni 2018 - 08:01

Melissa:

Ah wat leuk die optoch! Lekker cultuurhappen!